دبستان در کانادا

مدارس ابتدایی کانادا با بهترین معلمان در جهان، محیط یادگیری غنی سازی شده‌ای را برای کودک شما فراهم می‌کنند. از ۴ یا ۵ سالگی پیش دبستان آغاز می‌شود و کودکان پس از گذراندن دوره ابتدایی به دبیرستان می‌روند. کانادا از نظر کیفیت آموزش در رتبه ۳ در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد. دانش آموزان ابتدایی در کانادا به لطف معلمان عالی، موفقیت خوبی دارند. معلمان کانادایی علاقه زیادی به کار خود دارند و محیط یادگیری تعاملی و حمایتی را برای کودکان ایجاد می‌کنند.

تحصیل در دبستان در کانادا

هر استان زمان شروع و پایان سال تحصیلی را خود تعیین می کند، گرچه سال تحصیلی معمولا از سپتامبر آغاز می‌شود و در ژوئن پایان می‌یابد. مدرسه به طور کلی از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر یا ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر ادامه دارد. تحصیل برای کلیه دانش آموزان سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است. بسته به استان، کودکان باید تا ۱۶ یا ۱۸ سالگی در مدرسه تحصیل کنند.
اکنون بسیاری از مدارس دولتی کانادا دانش‌آموزان بین المللی را در برنامه‌های خود می‌پذیرند. زبان تدریس در مدارس ابتدایی انگلیسی یا فرانسوی می‌باشد. بعضی از استان‌ها یک سیستم مدرسه‌ای جداگانه ارائه می‌دهند که شامل کلاس‌های مذهبی است. این بخشی از سیستم مدارس برای همه آزاد است.
مدارس خصوصی رایگان نمی‌باشند و معمولا شامل کلاس‌های فوق برنامه یا امکانات بیشتر می‌باشند. در بعضی از مدارس خصوصی تفکیک جنسیتی وجود دارد و بعضی از آن‌ها شبانه روزی هستند.

هزینه دوره ابتدایی در کانادا

مدارس ابتدایی یا ابتدایی دولتی برای ساکنان کانادا رایگان است. اگر فرزندتان را برای تحصیل در دوره ابتدایی به کانادا می‌فرستید، باید با مدرسه تماس بگیرید تا بفهمید که آیا هزینه‌ای برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است یا خیر. بعضی اوقات، مدارس هزینه‌های کمی از کودک شما برای شرکت در فعالیت‌های اضافی مانند تیم‌های ورزشی یا گردش در مدرسه می‌گیرند. بیشتر کودکان ناهار خود را به مدرسه می‌آورند، با این حال، برخی از مدارس کافه تریا یا برنامه غذایی ارائه می‌دهند.

دبیرستان در کانادا

دبیرستان، در اکثر استان‌ها و مناطق کانادا از کلاس نهم تا دوازدهم اجرا می‌شود، به جز کبک، که از کلاس هفتهدم شروع می‌شود و در کلاس یازدهم به پایان می‌رسد. پس از اتمام موفقیت آمیز دبیرستان در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی، دانش آموزان می‌توانند وارد دانشگاه شوند.
هر استان زمان شروع و پایان سال تحصیلی را خود تعیین می‌کند، گرچه معمولا کلاس‌ها از سپتامبر آغاز می‌شوند و در ژوئن پایان می‌یابند. ساعات تحصیلی در دبیرستان معمولا از ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر ادامه دارد و تحصیلات برای همه دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است.

تحصیل در دبیرستان در کانادا

اکنون بسیاری از دبیرستان‌های دولتی کانادا دانشجویان بین المللی را در برنامه‌های خود می‌پذیرند. زبان تدریس در دبیرستان‌ها انگلیسی یا فرانسوی می‌باشد. کانادا همچنین دارای دبیرستان‌های خصوصی است که رایگان نمی‌باشند و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند.

هزینه دبیرستان در کانادا

دبیرستان‌های دولتی در کانادا برای ساکنان این کشور رایگان است. بسیاری از مدارس هزینه‌ای برای دانشجویان بین المللی دریافت می‌کنند که می‌تواند از حدود ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار کانادا در سال باشد. بعضی اوقات، مدارس برای شرکت در فعالیت‌های اضافی مانند تیم‌های ورزشی یا گردش، هزینه‌های اضافه‌ای دریافت می‌کنند.

دانشگاه در کانادا

کانادا یکی از مقصدهای برتر جهان برای تحصیلات دانشگاهی است پس تعجب‌آور نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی کانادا را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب می‌کنند. کانادا ۱۰ دانشگاه از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است. ۹۶ دانشگاه دولتی موجود در کانادا ۱۵۰۰۰ برنامه تحصیلی را ارائه می‌دهند. سه شهر مونترال، ونکور و تورنتو از برترین شهر‌های دانشجویی دنیا می‌باشند. همچنین زبان تدریس در دانشگاه‌های کانادا انگلیسی یا فرانسوی می‌باشد. ثبت‌نام در دانشگاه‌های انگلیسی زبان نیازمند دارا بودن مدرک کعتبر زبان انگلیسی می‌باشد. دانشگاه‌های فرانسوی زبان دانشجویان را به صورت انفرادی ارزیابی می‌کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه در کانادا

هزینه‌ها هم از نظر شهریه و هم از نظر هزینه‌های زندگی، از شهری به شهر دیگر و استان به استان دیگر متفاوت است. تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی امکان پذیر نمی‌باشد. به طور میانگین شهریه هر سال تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ۱۵۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. همچنین بورسیه‌های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان وجود دارد که بعضی از آنها همه‌ی هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *