شهرهای مختلفی از فرانسه هستند که توسط تیم تخصصی شینو به متقاضیان مهاجرت به فرانسه معرفی می‌شوند تا این افراد بتوانند بر اساس علاقه و شرایطشان یکی از این شهرها را به دلخواه انتخاب کنند و بعد از پشت سر گذاشتن روال معمول اخذ پذیرش و ویزا، مسیر جدید زندگی را در هر شهری که تمایل داشته باشند، آغاز کنند. برخی از شهرهای دانشگاهی فرانسه شامل؛ پاریس، لیل، مونپولیه، پرپینان، رن، دیژون، استراسبورگ، نانسی، نیس، نانت، بزانسون، لیون، گرونوبل، پواتیه، بوردو و… شهرهایی هستند که دانشجوهای عزیز ما به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اند.

ما با ظهور کرونا و با وجود تمام محدودیت‌هایی که در همه جهان به وجود آورده بود توانستیم اعتماد متقاضی‌های عزیز را جلب کنیم و برای رسیدن به اهدافشان همراه آن‌ها باشیم. متقاضیای شینو با اعتماد خود این فرصت را به ما داده‌اند تا بتوانیم خودمان را بیش از پیش اثبات کنیم.

شینو در همه مراحل در کنار مقاضیان عزیز خواهد بود و امیدواریم که در سال پیش رو نیز بتوانیم با قدرت بیشتر همه تلاش و انرژی خود را به کار گیریم تا با رعایت همه اصول و قوانین، به همه افرادی که قصد تحصیل در فرانسه و به طور کلی تحصیل در خارج از کشور را دارند کمک کنیم. هیچوقت اجازه ندهید جبر جغرافیا شما را از رسیدن به اهدافتان دور کند.

در ادامه به طور کامل از شهرهای دانشگاهی فرانسه برای شما خواهیم گفت. انتخاب با شماست که کدام شهر فرانسه را برای تحصیل انتخاب کنید.

شینو، شیوه نوین موفقیت …

طبقه بندی شهرهای دانشگاهی فرانسه

طبقه بندی شهرهای دانشگاهی فرانسه

بر اساس چند معیار مهم شهرهای دانشگاهی فرانسه طبقه بندی می‌شوند که این معیارها شامل موارد زیر خواهند شد:

  • آموزش
  • زندگی دانشجویی
  • محیط زندگی
  • اشتغال

در ادامه توضیح هر یک از این معیارها را خواهید خواهند.

آموزش

از نظر آموزش، مولفه‌هایی که در نظر گرفته می‌شوند شامل: میزان پیشنهاد آموزشی، ارائه‌ی دوره‌های آموزشی “prepas and grandes écoles” و میزان موفقیت در دریافت مدرک می‌باشند. بر اساس این معیارها، شهر آنژه در صدر جدول قرار دارد، رن دوم، لیون و استراسبورگ در رتبه سوم قرار دارند.

زندگی دانشجویی

ملاک زندگی دانشجویی از سه شاخص تشکیل شده است: ۱-ابتکارات محلی، ۲-سهم دانشجویان و ۳-پیشنهاد فرهنگی. برای این معیارها، شهر لیون فرانسه در صدر قرار دارد و پس از آن استراسبورگ، مارسی ،لیل ،نانسی ،پواتیه  و تولوز در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

معیار محیط زندگی نیز با سه شاخص طبقه بندی شده است: 1-آفتاب، ۲-مسکن و ۳-حمل و نقل و تحرک. برای محیط زندگی، مونپولیه مقام اول را به خود اختصاص داده است ، پس از آن گرنوبل و مارسی قرار دارند.

اشتغال

برای معیار اشتغال، دانشجو بایست سه معیار مربوط به اشتغال را در نظر بگیرد: ۱-پویایی اشتغال، 2-تراکم کار و 3-نرخ بیکاری. برای این معیار، لیون ، نانت و تولوز در صدر جدول قرار دارند.

شهر بوردو(Bordeaux)

شهر بوردو(Bordeaux)

این شهر، مرکز استان آکی تن است و دسترسی به آن به دلیل فرودگاه بین المللی، خط آهن متصل به اروپا، محورهای ارتباطی جاده‌ای از تمام نقاط دنیا به راحتی امکان پذیر است. بوردو در صنایع پیشرفته‌ی اروپا قطب صنعتی به شمار می‌آید و به علت تبادلات بین المللی و دارا بودن مزارع کشاورزی گسترده، بزرگترین مرکز اقتصادی جنوب فرانسه است. این شهر در صنایع هوایی، تکنولوژی فضا و صنایع دفاع فعالیت دارد. فاصله‌ی بوردو تا پاریس با (TGV) دو ساعته طی می‌شود. بوردو جزو شهرهای دانشگاهی فرانسه است که در این میان، شهر دانشجویی مهمی نیز به شمار می‌آید .

علاوه بر این حضور صد هزار دانشجو، این شهر را از نظر شمار دانشجویان در رده‌ی ششم شهرهای دانشگاهی فرانسه قرار داده است . بوردو یکی از 11 قطب دانشگاهی اروپایی واقع در فرانسه است .جامعه‌ی علمی استان آکی تن، مشتمل بر 10000 نفر است که 6500 نفر از آن‌ها پژوهشگر و یا مدرس هستند و دارای 200 ازمایشگاه تحقیقات عمومی و دانشگاهی می باشد.

در حال حاضر ، آکی تن در میان استان‌ها چهارمین رتبه را به لحاظ تولید علم و ثبت اختراع و پنجمین رتبه را در تامین هزینه‌ی فعالیت‌های پژوهشی و فعالیت‌های مربوط به توسعه داراست . تعداد زیادی مراکز آموزشی نیز در آن ایجاد شده‌اند که از آن جمله میتوان به CNRS,INSERM, INRAو …نام برد. در نهایت باید گفت که بوردو موقعیت خود را به عنوان کانون بزرگ فعالیت‌های فکری و هنری در حیات فرهنگی بسیار پویای کشور تثبیت کرده است. بوردو در زمینه‌ی معماری نیز، میراث ارزشمندی به حساب می‌آید.

شهر گرونوبل (Grenoble)

شهر گرونوبل (Grenoble)

گرونوبل قطب بزرگ علم و تکنولوژی در فرانسه به شمار می‌آید. 592000 دانشجو دارد که از این تعداد 45000 نفر در دانشگاه گرونبل آلپ مشغول به تحصیل هستند. درخشش علمی گرونوبل، به علت کیفیت بالای آموزشی در زمینه‌ی ریاضی، کامپیوتر، الکترونیک، فیزیک مهندسی فرآیند و غیره در دانشگاه گرونوبل آلپ و موسسه‌ی ملی پلی تکنیک گرونوبل و 9 مدرسه‌ی مهندسی دیگر این شهر است.

نهادها و مراکز اموزش عالی گرونوبل ، دوره های آموزشی را ارائه می‌دهد که بر پایه‌ی ارتباط با صنعت، بخش پژوهش و بر مبنای تبادل دانش و اطلاعات با جامعه بین المللی بنا شده‌اند. موج سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای از طرف بخش عمومی و دولتی در اروپا، به طور مستمر به سمت گرونوبل سرازیر می‌شود که همین امر باعث افزایش توانمندی های منطقه در سطح بین المللی است.

این توانمندی‌ها در زمینه‌های ریاضی، فیزیک، مطالعات هسته‌ای، مواد، الکترونیک، کامپیوتر، مغناطیس و… مشهود است و پیشرفت و توسعه آن در رشته‌هایی مانند علوم زیستی و میکرونانو تکنولوژی قابل توجه می‌باشد. موقعیت زیست محیطی و طبیعت منحصر به فرد گرونوبل همچنین بالا بودن کیفیت زندگی شهری و پویایی حیات فرهنگی در این شهرستان باعث شده که به لحاظ چهارچوپ‌های زندگی، زبانزد باشد. موقعیت جغرافیایی گرونوبل هم که در قلب کوه‌های آلپ قراردارد برای ساکنین منطقه امکان ورزش‌هایی از قبیل اسکی، کوه پیمایی و صخره نوردی را فراهم آورده است.

شهر لیل (Lille)

شهر لیل (Lille)

از لیل تا بروکسل تنها 38 دقیقه، تا پاریس 2 ساعت، تا لندن 2 ساعت و تا کلن 3 ساعت فاصله است و این شهر چهارمین شهر بزرگ فرانسه به شمار می‌آید . توانمندی‌های این شهر از دیرباز به مبادلات بین المللی پاسخ مثبت داده و باعث حضور گروه‌های بزرگ صنعتی و جذب شرکت‌های پیشتازدر آن شده است. از طرفی لیل نقش خود را به عنوان مرکز بزرگ مالی تثبیت کرده است.

در این زمینه می‌توان گفت که مشخصا خدمات مربوط به امور مالی، مسکن، حمل و نقل و مخابرات در آن از رشد و توسعه بالایی برخوردارند. از عمده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در این شهر، نساجی، تولید و پوشاک، تجهیزات صنعتی، هنرهای گرافیکی، صنعت خودرو سازی، تجارت از راه دور و صنایع غذایی است.

لیل جزو دومین شهر از شهرهای دانشگاهی فرانسه به حساب می‌آید. شهر لیل با 4 دانشگاه، 13 مدرسه‌ی مهندسی، 5 مدرسه در زمینه‌ی تجارت، یک مدرسه‌ی روزنامه نگاری، یک موسسه‌ی مطالعات سیاسی،  یک موسسه‌ی آموزش امور اداری، شرکت‌ها و بسیاری مدارس و موسسات دیگر سومین مجموعه‌ی دانشگاهی فرانسه را پدید آورده است. همچنین در شهر لیل و حوالی آن موزه‌های متعددی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مرمت شده‌اند .این کلانشهر، حیات فرهنگی پرباری دارد و تنوع بسیار زیاد فعالیت‌های فرهنگی در این کلانشهر پرجنب و جوش سبب شده که در سال 2004 پایتخت فرهنگی اروپا لقب بگیرد.

شهر لیون(Lyon)

شهر لیون(Lyon)

لیون که پایتخت قوم گل در زمان امپراطوری رم، شهر فرهنگی و بازرگانی بزرگ دوره‌ی رنسانس، خاستگاه صنعتی قدرتمندی در سده‌ی نوزدهم بوده است، امروزه دومین شهر فرانسه است و کلانشهر اروپایی بزرگی به شمار می‌آید. این شهر که پایتخت منطقه‌ی رون-آلپ است، از موقعیت جغرافیایی استثنایی برخوردار است، چون در محل تلاقی رود سائون و رون قرار گرفته است.

لیون مقر موسسات بزرگ بین المللی (اینترپلة، یورونیوزة، کانون پژوهشی بین المللی سرطان….) است و به علت وجود بخش‌های صنایع فلزی، الکترونیک، شیمی، داروسازی، نساجی، الکتریسیته، صنعت تبدیل مواد پلاستیکی، بازرگانی و نیز خدمات (بانک، بیمه، مشاوره) مهندسی، رایزنی یا اطلاع رسانی خود معروف است. شبکه راه آهن این امکان را فراهم آورده است که از لیون با قطارهای یورو استار ظرف دو ساعت به پاریس و ظرف پنج ساعت به لندن برویم. پایتخت‌های اروپایی نیز با کلانشهر لیون با هواپیما بیش از یک ساعت فاصله ندارند.

در زمینه‌ی تحقیق منطقه‌ی شهری لیون دارای پانصد و ده آزمایشگاه عمومی و خصوصی است و در بخش‌های بسیار پیشرو (پژوهش کلینیکی و زیست شناسی انسانی، داروشناسی و پزشکی، تصویربرداری پژشکی، شیمی و مولکولی، مهندسی زیست شناسی و پزشکی و علوم مواد) از امتیازهای فراوانی برخوردار است. لیون با آموزش حدود 138000 دانشجو با چهاردانشگاه و حدود بیست مدرسه‌ی عالی از مدارس عالی شهرهای مختلف همکاری نزدیک دارند. لیون قطب فرهنگی بزرگی نیز هست چون موزه‌های متعددی در آن جای دارند، میراث معماری مهمی دارد و در سراسر سال فعالیت‌های متعددی در زمینه‌ی موسیقی، تئاتر، اپرا و هنرمعاصر در آن جریان دارند.

شهر مارسی (Marseille)

شهر مارسی (Marseille)

مارسی که سومین منطقه اقتصادی فرانسه و نخستین قطب صنعتی و خدماتی جنوب فرانسه است دارای امتیازهای بسیاری ست که می‌توان به موقعیت جغرافیایی استراتژیک یعنی واقع شدن بین اروپا و مدیترانه، کیفیت و محیط ممتاز برای زندگی، جمعیت جوان و پویا و خلاق و بالاخره تجربه‌ی طولانی در مبادلات بین المللی اشاره کرد.

مبادلات تجاری دریایی از جایگاه ویژه‌ای در مارسی برخوردار است. به این ترتیب مارسی به عنوان کانون مهم اقتصادی حوزه‌ی مدیترانه وجود خود را به اثبات رسانده است. وجود مجموعه‌ی بیمارستانی وسیع که از بهترین تجهیزات و واحدهای پژوهشی برخورداراست باعث شده است که شهر از نظر بهداشت عمومی در رده‌های بالایی قرار گیرد. مارسی دومین قطب پژوهش‌های دولتی در فرانسه، در زمینه‌ی علمی است و حدود 3000 پژوهشگر را در آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های خود گرد آورده است.

در بخش آموزشی، 3 دانشگاه و 30 دانشکده و مدرسه‌ی عالی وجود دارد که بیش از 102 هزار دانشجو در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند. مارسی که شهری چند فرهنگی است تجهیزات روبنایی خود را به سرعت تکمیل کرده و با 25 تئاتر، اپرا ، تالار کنسرت لو دوم ، مدرسه بین المللی رقص و باله ی ملی به صورت کانون فرهنگی فرانسوی در آمده است. در این شهر ورزش به عنوان تفریح رایج بوده و برای اهالی مارسی موجب شور و هیجان بسیار نیز بوده است. حدود 200000 کارشناس اهل مارسی در 50 رشته ی ورزشی فعالیت دارند. 40 درصد از خاک مارسی به فضاهای طبیعی اختصاص دارد به علاوه باداشتن 57 کیلومتر ساحل مارسی برای ورزشکاران ورزش‌های آبی مکان ممتازی به شمار می‌آید.

مون پولیه ( Montpellier)

مون پولیه ( Montpellier)

مون پولیه مرکز لانگدوک-روسیون است که هشتمین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود. این شهر که به حوزه ی مدیترانه معطوف است به پاریس بسیار نزدیک است. در شهر مون پولیه فعالیت‌های اقتصادی بر پایه‌ی حضور شرکت‌های فنی و مهندسی بزرگی چون Alstom ,IBM ,DELL ,HORIBA از ساختار و رشد خیره کننده‌ای بهره مند شده است.

تخصص‌های مختلفی نظیر کشاورزی گرمسیری و مدیترانه‌ای، بهداشت و محیط زیست و تکنولوژی اطلاعات در مون پولیه وجود دارد. حضور 60000 دانشجو، 3 دانشگاه، 5 مدرسه مهندسی و حدود 10 موسسه‌ی پژوهشی در پویایی و کیفیت زندگی در این شهر موثرند. در مون پولیه یک نفر از چهارنفر ساکن آن دانشجو می‌باشد. آگروپولیس که قطب بین المللی پژوهش و آموزش عالی کشاورزی است در بیش از 20 واحد یا آزمایشگاه، 6000 پژوهشگر دولتی و 3000 پژوهشگر خصوصی، مدرس – پژوهشگر و تکنیسین و نیز حدود 600 دانشمند ماورا بحار را که در 60 کشور پراکنده‌اند گرد هم آورده است.

هدف آن توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی مناطق مدیترانه‌ای و گرمسیری است. موزه‌ی آگروپولیس موزه‌ی علم و جامعه که به کشاورزی و تغذیه می‌پردازد در انتشار فرهنگ علمی نقش دارد. فرهنگ در مون پولیه که هنرهای سنتی با تکنولوژی‌های جدید در آن همزیستی دارند جایگاه مقدم را داراست. کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها، خلاقیت‌های تئاتری، فستیوال‌ها تاثیر بسزایی در حیات فرهنگی شهر در طول سال را دارا می‌باشند.

نسی(Nancy)

نانسی(Nancy)

شهر نانسی که در شمال شرقی فرانسه در یکی از پررفت و آمدترین چهارراه های اروپا واقع شده است با آلمان و بلژیک و لوکزامبورگ هم مرز است و با قطارهای TGV  یک ساعت و نیم تا پاریس فاصله دارد. این شهر تاریخی دارای یکی از جالب ترین میدان های اروپاست که نام آن در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نام آن میدان استانیسلاس و متعلق به قرن هجدهم است و به ابتکار شاه  استانیسلاس ساخته شده است.در ژانویه 2012 انستیتوی ملی پلی تکنیک لورن ، دانشگاه هانری پوانکاره، دانشگاه نانسی 2 و دانشگاه پل ورلن متز در دانشگاه واحدی ادغام شدند و دانشگاه لورن را پدید آورند.

با 53000 دانشجو که 15 درصدشان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند، دانشگاه لورن حوزه های مختلف شناخت را به خوبی در بر می گیرد، حوزه هایی نظیر علوم، بهداشت، تکنولوژی ، علوم مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، حقوق ، اقتصاد و ارتباط نزدیک بین موسسات و رشته های تحصیلی امکانات بیشتری را به دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف شغلی و حرفه ای خود، در آینده می دهد. دانشگاه لورن اهمیت بین المللی خود را مدیون فعالیت های پژوهشگران ، مدرسان-پژوهشگران و دانشجویان و نیز  بین المللی کردن آموزش هایش است. آزمایشگاه ها در نانسی در تمام حوزه های علمی فعال اند و در حوزه هایی چون منابع طبیعی ، انرژی مواد و مهندسی بهداشت  قطب های ممتازی ایجاد شده اند.

پاریس(Paris)

پاریس(Paris)

پاریس پر جمعیت ترین شهر فرانسه و پایتخت و مرکز منطقه ی ایل –دو-فرانس است .این شهر در مرکز حوزه ی پاریس، در کنار رود سن قراردارد. ارتفاع آن از سطح دریا 30 متر است. پاریس با زمستان های نه چندان سرد و تابستان های نسبتا معتدل آب و هوای ملایمی دارد. شهر با حومه ی خود مرکز اقتصادی و تجاری فرانسه است و نخستین مقر مالی و بورسی فرانسه در آن واقع شده است . از نظر تولیذ ناخالص داخلی (PIB)  منطقه ای اولین منطقه ی اروپای است.

در قرن هجدهم شهر به مرکز فرهنگی اروپا تبدیل شد و در قرن نوزدهم پایتخت هنرها بود. پاریس نقش سیاسی و اقتصادی عمده ای در تاریخ اروپا در طی هزاره ی دوم ایفا کرده است. این شهر که نماد فرهنگ فرانسوی است و یادمان های متعددی را در خود جای داده است در دهه ی اول قرن بیست و یکم حدود سی میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جلب کرده است. پاریس بیش از سایر پایتخت های جهان بازدید کننده دارد. در میان محوطه های توریستی که بیش از همه مورد بازدید قرار می گیرند می توان به کلیسای نوتردام، ساکره کر، موزه ی لوور، برج ایفل ، طاق نصرت ، مرکز ژرژ پمپیدو و موزه ی اورسه اشاره کرد.

پاریس از نظر مد و لوکس جایگاه بسیار مهمی در جهان دارد. این پایتخت و منطقه وابسته به آن از بافت بسیار متراکمی متشکل از موسسات مبتکری برخوردار است که دانشگاه ها با آنها همکاری نزدیکی دارند. در این شهر گلچین بی همتایی از موسسات و شبکه های آموزش عالی ممتاز نظیر دانش سرای عالی، مدرسه ی عالی پلی تکنیک ، دانشگاه های پی یر و ماری کوری ، انستیتوی علوم سیاسی ، دانشگاه پاریس-سوربون وجود دارد. با در اختیارداشتن 16 موسسه آموزشی که در میان پانصد موسسه رده ی اول جهان جای گرفته اند پاریس در راس تمام شهرها قراردارد.نخبگان آتی هنوز هم عمدتا در پاریس تربیت میشوند.

به علاوه از زیرساخت های ورزشی متعددی برخوردار است که به آن ها امکانات فرهنگی مهم و ممتازی نظیر کنسرت ها، نمایشگاه  ها در موزه های بزرگ یا گالری های هنری ، خلاقیت های نمایشی در تئاترهای تاریخی یا پیشتاز ، دو اپرا ، شبکه ای از سینماهای هنری و تجربی منحصر به فرد در جهان افزوده می شوند. تمام امکانات با تعرفه های تخفیفی در اختیار دانشجویان قرار میگیرند.

استراسبورگ(Strasbourg)

استراسبورگ(Strasbourg)

استراسبورگ هفتمین شهر فرانسه، که حوزه فرمانداری (Bas-Rhin) نیز محسوب میشود، کلانشهر فکری و اقتصادی آلزاس است. موقعیت جغرافیایی ممتاز آن در قلب تقاطع عمده ی ارتباطات بین المللی ، اشراف آن بر حوزه ی رود رن و نیز تاریخش اهمیتی استثنایی به آن بخشیده است. بنابراین ، استراسبورگ به طور طبیعی به عنوان مقر موسسات اروپایی، نظیر پارلمان اروپا، مجلس مشورتی اروپا و دادگاه حقوق بشر اروپا انتخاب شده است. دانشگاه استراسبورگ که متشکل از 4 مجتمع دانشگاهی پراکنده در کل اجتماع شهری استراسبورگ است پذیرای حدود 42000 دانشجو که حدود 20 درصد دانشجویان خارجی هستند و 4600 نفر را در استخدام دارد.

این دانشگاه که نمونه منحصر به فرد ادغام سه موسسه است امروزه از نظر شمار دانشجو و کارکنان مهم ترین دانشگاه چند رشته ای  فرانسه به شمار می آید. مدارس عالی بزرگ چون ENA (مدرسه ملی مدیریت اداری) در استراسبورگ مستقر شده اند. معماری استراسبورگ، باعث ثبت آن در میراث جهانی یونسکو شده است. شهری که از جهت این طبقه بندی جز اولین ها به حساب می آید. استراسبورگ به سبب حیات فرهنگی پر تحرکش متمایز از دیگر شهرهاست.

تولوز(Toulouse)

تولوز(Toulouse)

تولوز که در فاصله مدیترانه و آتلانتیک در 730 کیلومتری پاریس قرار دارد مرکز منطقه بزرگ میدی-پیرنه و چهارمین شهر فرانسه است. تولوز ظرف چند سال توانست تصویر شهری پویا را از خود ارائه دهد . دانش فنی تولوز که در زمینه هوانوردی و فضایی مهم شناخته شده است در حوزه های دیگری چون اکترونیک یا صنایع بهداشتی، صنایع کشاورزی و غذایی، خدمات استراتژیک، تکنولوژی های اطلاعاتی ، میکروبیولوژی ، بیوتکنولوژی نیز حضور گسترده و فعالی دارد. شهر به میراث و زندگی فرهنگی اش که پاسخگوی طیف وسیعی از انتظارات میباشد مباهات می کند. بیش از 100000 دانشجو در 3 دانشکده و 14 مدرسه عالی شهر مشغول به تحصیل اند. تولوز در عین حال میراث فرهنگی کمیابی نظیر موزه ها، تالارهای نمایش و تئاترها را در خود جای داده است.

شهررن(Rennes)

شهررن(Rennes)

رن برای “محیط زندگی” نمره خیلی خوبی کسب نمی کند. چون خورشید در این شهر خیلی کم می تابد و تقریباً 1000 ساعت کمتر از مونت پلیه است، اما برای گرم کردن قلب ها، این شهر برنامه های متنوعی دارد: کنسرت های عصر، سینما، جشنواره ها، چالش های مختلف و متنوع، هر ساله بیش از پنجاه رویداد فرهنگی و ورزشی برگزار می شود. جشنواره سالانه Trans Musicales که هر ماه دسامبر حدود 60،000 نفر را جمع می کند. دارای شبکه حمل و نقل عمومی بسیار گسترده و رو به رشد می باشد. دارای یک خط مترو است که طی 20 دقیقه میتوان از شمال به جنوب شهر رفت. یک خط دوم هم اکنون در دست ساخت است این شهر دارای یک شبکه اتوبوس بسیار بزرگ است و دارای 149 خط مختلف است. بنابراین همه مکان ها به راحتی و به سرعت قابل دسترسی هستند.

مسکن در این شهر بسیار ارزان است و  اجاره متوسط آپارتمان در رن 390 €. می‌باشد. مرکز شهر طیف گسترده ای از کافه ها و رستوران ها را ارائه می دهد. رن با داشتن پایتخت بریتانی، پویایی اقتصادی را به شرکتهای مستقر در منطقه خود ارائه می دهد. این شهر از یک جذابیت قوی برخوردار است و با دارا بودن جمعیت دانشحویی بیش از 60000 نفر از مراکز علمی معروف در فرانسه است. شهر رن بدلیل وجود صنایع  مختلف  به عنوان مرکز  نیروی کار شناخته می شود. این شهر هم به دلیل دانشگاه ها و کالجهای معتبر و زیاد هزینه زندگی 600 €یورو برآورد شده است. در ده سال ، تعداد دانش آموزان رن 23 درصد افزایش یافته است ، به طوری که اکنون آنها بیش از 20 درصد از مردم محلی را تشکیل می دهند.

نانت(Nantes)

نانت(Nantes)

نانت ششمین شهر بزرگ فرانسه است و هر ساله با داشتن بسیاری از پیشنهادات آموزشی و فرصت های شغلی مختلف دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. قسمت تاریخی شهر در ساحل شمالی لیر ، در حوالی رودخانه اردر قرار دارد . میزبان بیش از 55000 دانشجو که 10٪ از جمعیت آن است. این شهر پویا انتخاب گسترده ای از جهت گیری را برای مطالعات بالاتر به شما ارائه می دهد:
• بسیاری از امور حقوقی (حقوق ، اقتصاد ، علوم اجتماعی و علوم انسانی ، نامه …)
• دبیرستان هایی که BTS ، کلاس های مقدماتی برای کودکان بزرگ و آموزش های اضافی را ارائه می دهند
 Grandes écoles تجارت ، مدیریت ، مهندسی ، هنرهای زیبا

نانت فقط 1 ساعت از Noirmoutier و کمتر از 2 ساعت با La Rochelle با اتومبیل فاصله دارد ، بنابراین می توانید بعد از یک هفته طولانی از تعطیلات آخر هفته کوچک در دریا لذت ببرید. با 45٪ جمعیت زیر 30 سال ، نانت با حضور در نمایشگاه ها، کنسرت ها و غیره در زمینه فرهنگی بسیار درگیر است .

نانت شامل 24 شهرداری در 523 کیلومتر مربع و دارای 609000 نفر جمعیت است. دومین مجموعه بزرگ فرانسوی از نظر رشد شغلی ، در رأس Eurocities ، شبکه ای انتخاب شد .کلانشهر نانت جوانان خصوصاً دانشجویان را به خود جلب می کند. از میان 610،000 نفر جمعیت ، 56.585 دانشجو در کلیه مؤسسات آموزش عالی ثبت نام کرده اند. کلانشهر پویا ، نانت در بین رتبه های کیفی آموزش عالی و زندگی دانشجویی از بهترین هاست. کیفیت بالای زندگی، رشد اشتغال ، پیشنهاد فرهنگی و دانشگاهی و همچنین نزدیکی آن به اقیانوس و پایتخت، به یکی از شهرهای مورد علاقه دانشجویان تبدیل کرده است.

دانشگاه نانت هر ساله از بیش از 34000 دانشجو استقبال می کند. حقوق ، اقتصاد ، مدیریت ، هنر ، ادبیات ، زبانها ، علوم ، فناوری ، بهداشت ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، تطبیق پذیری مناطق آموزش جذاب است. این مدارک دارای مدرک LMD (لیسانس ، کارشناسی ارشد ، دکترا) بلکه آموزش DUT و مهندسی (Polytech) ، در ادامه تحصیل یا به صورت متناوب است. این دانشگاه با داشتن یک مرکز بهداشتی در مرکز شهر و یک سالن آمفی تئاتر جدید از سال 2014 برای داروسازی و قطب آینده اختصاص داده شده به فرهنگ های دیجیتالی در قلب Quartier de la Création ، این دانشگاه دائما در حال توسعه است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *