• جشنواره بین المللی فیلم تورنتو: این جشنواره سکوی پرش بهترین‌های صنعت سینمای بین المللی می‌باشد و پس از جشنواره کن به عنوان مهمترین جشنواره‌ی فیلم جهان شناخته می‌شود. این جشنواره هرسال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. بیشاز ۳۰۰ فیلم از ۶۰ کشور در این جشنواره اکران می‌شود.
  • Winterlude: جشنواره سالانه Winterlude که در پایتخت کانادا برگزار می‌شود، زمستان را با فعالیت‌هایی از جمله نمایش اسکیت، مسابقات مجسمه سازی روی یخ، کنسرت‌های موسیقی، زمین بازی کودکان و بزرگترین سالن پاتیناژ شروع می‌کند. این رویداد یکی از مهمترین برنامه‌های جذب گردشگر در اتاوا است که هر سال صدها هزار نفر را به خود جذب می‌کند. این جشنواره به مدت سه هفته ادامه دارد. بزرگ‌ترین پیست اسکیت جهان در این مکان و اقع شده است.
  • جشنواره Calgary Stampede: این جشنواره که هرساله در ماه جولای در شهر کلگری برگزار شده، بزرگترین نمایشگاه فضای باز جهان است و سالیانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد. در این جشنواره انواعی از کنسرت‌ها و رژه‌ها در کنار رود شهر کلگری برگزار می‌شوند. هویت ملی این شهر به این رویداد گره خورده است.
  • جشنواره موسیقی فولک در ادمونتون: این جشنواره یکی از برترین جشنواره‌های موسیقی فولک در جهان است که در حاشیه‌ی رودخانه ساسکاچوان شمالی برگزار می‌شود.
  • کارنوال زمستانی کبک: از جمله برنامه‌های این جشنواره می‌توان به پارک تفریحی زمستانی با جاذبه‌هایی مانند اسکی، مجسمه سازی با یخ، سورتمه و… اشاره کرد. هر ساله هزاران بازدید کننده به کارناوال زمستانی کبک مراجعه می‌کنند تا از فعالیت‌های مختلف برای سنین مختلف لذت ببرند. همچنین هتل یخی شهر کبک که بخشی از برنامه رسمی کارناوال نیست اما ارزش بازدید یا اقامت را دارد، هر سال از اوایل ژانویه تا اواخر مارس پذیرای مهمانان می‌باشد.
  • جشنواره کمدی مونترال: این جشنواره بزرگترین جشنواره کمدی در جهان است که در آن نمایش، تئاتر و استند آپ کمدی‌های رایگان اجرا می‌شوند. اجرا در این جشنواره فرصتی بزرگ برای کشف استعدادهای تازه است که جوایزی را در پی دارد.
  • جشن نور: هرسال در اواخر ماه ژانویه آسمان ونکوور پر از انفجار و آتش بازی می‌شود. میلیون‌ها چراغ رنگی و فانوس در اطراف باغ گیاهشناسی ونکوور، تصویری اعجاب انگیز خلق می‌کنند.
  • جشنواره بین المللی celtic colors: این جشنواره هرساله در ماه اکتبر در جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا برگزار می‌شود و به مدت ۹ روز ادامه دارد. این جشن بی‌نظری از نظر موسیقی و فرهنگ است چرا که ده‌ها کنسرت و نمایشگاه در سرتاسر جزیره برگزار می‌شوند.
  • فستیوال موسیقی جاز: بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی جاز دنیا در مونترال کانادا سالانه در ماه ژوئن برگزار می‌شود. در این جشنواره ده روزه، بیش از ۵۰۰ کنسرت رایگان برگزار می‌شود و سالانه حدود ۳۰۰۰ نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *