انگشت نگاری در دفاتر مربوط به سفارت انجام می شود. برای ویزای دانشجویی کانادا، ویزای کاری کانادا و ویزای توریستی کانادا انگشت نگاری لازم است. از تاریخ 11 دسامبر 2013 به بعد تمام متقاضیان ایرانی (و برخی کشور های دیگر) بالای 14 سال و زیر 80 سال باید در فاصله کمتر از 30 روز پس از درخواست ویزا انگشت نگاری کنند. گروه های سه نفره و یا بیشتر متشکل از هنرمندان هنرهای نمایشی و کارکنانشان که به طور همزمان درخواست مجوز کار می دهند حداکثر هزینه ۲۵۵ دلار کانادا می باشد.اگر ویزای کاری کانادا را دارا می باشید و یا در خاک کانادا درخواست تغییر ویزا دارید نیازی به انگشت نگاری نیست، همچنین اگر ویزای امریکا را دارید و کمتر از 48 ساعت در خاک کانادا هستید نیازی به انگشت نگاری نخواهید داشت.

روند انگشت نگاری کانادا:

متصدی ویزا با دوربین یک عکس از شما خواهد گرفت و از شما می خواهد که انگشتان خود را روی یک صفحه شیشه ای قرار دهید. پروسه انگشت نگاری برای هر شخص حدودا 5 دقیقه وقت می برد و نیازی به گرفتن وقت قبلی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای انگشت نگاری کانادا:

اگر فردی به صورت انلاین درخواست بیومتریک داده باشد، باید رسید درخواست ویزا را به همراه اصل پاسپورت به همراه داشته باشد.شما می توانید جهت پرداخت هزینه، مدارک کاغذی را در یکی از دفاتر VAC تحویل دهید و هزینه ویزا و انگشت نگاری را در همان دفتر همزمان پرداخت کنید. همچنین اگر مبالغ مربوط به ویزا و انگشت نگاری را قبلا آنلاین پرداخت کرده باشید دیگر نیازی به پرداخت هیچ وجه دیگری نخواهد بود.

هزینه انگشت نگاری کانادا:

هزینه پروسه انگشت نگاری کانادا در دفاتر زیر نظر سفارت کانادا یا همان دفاتر VAC برای هر فرد 85 دلار کانادا بوده و اگر درخواست پرونده ویزای توریستی خانواده داده شود، حداکثر مبلغ پرداختی برای کل خانواده 170 دلار است.مثلا اگر یک زوج با دو فرزند یا بیشتر برای ویزای توریستی اقدام کنند، کل مبلغ پرداختی برای انگشت نگاری ویزای کانادا 170 دلار خواهد بود.به عبارتی دیگر، هزینه انگشت نگاری فقط از پدر و مادر خانواده دریافت می شود.همچنین اگر برای ویزای ویزای دانشجویی اقدام کرده باشید مبلغ مربوطه به ویزا جدا از انگشت نگاری خواهد بود.هزینه ارزیابی مدارک ویزای دانشجویی کانادا (استادی پرمیت) 150 دلار است.برای مثال یک فرد مجرد برای اخذ ویزای دانشجویی باید 235 دلار کانادا را پرداخت کند.(150 دلار استادی پرمیت و 85 دلار انگشت نگاری)

برخی از افراد و گروه ها از انجام انگشت نگاری معاف هستند:

  • شهروندان کانادایی، متقاضیان اخذ تابعیت (ازجمله متقاضیان پاسپورت) و یا مقیمان دائمی که در حال حاضر در کانادا هستند.
  • افرادی که مجوز سفر الکترونیکی دارند، یعنی بدون ویزا از امکان سفر برخوردار هستند و می توانند به عنوان توریسم وارد خاک کانادا شوند.
  • بچه های زیر 14 سال
  • متقاضیانی که بالای 79 سال سن دارند.
  • سران و روسای کشور و دولت
  • وزرای کابینه و یا دیپلمات های مجاز دیگر کشورها و اعضای سازمان ملل متحد که برای انجام فعالیت و یا ماموریت رسمی به کانادا سفر می کنند
  • پناهجویان و یا افرادی که از مصونیت قانونی برخوردارند و پیشتر مدارک احراز هویت خود را ارايه کرده اند و اکنون برای گرفتن مجوز کار و اقامت اقدام می کنند
  • متقاضیان دارای اقامت موقت که مدارک شناسایی و احراز هویت خود را پیشتر برای درخواست تابعیت دایمی که هنوز پروسه ی آن در جریان است ارایه داده اند.
  • معافیت موقت: درخواست دادن در خاک کانادا
  • افرادی که می خواهند اکنون برای گرفتن ویزا، مجوز کار و تحصیل و یا اقامت دایم در کانادا اقدام کنند تا زمانی که بخش خدمات داخلی کانادا راه اندازی می شود از معافیت برخوردارند.

عملیات انگشت نگاری و گرفتن عکس چند وقت یک بار انجام می شود؟

متقاضیان ویزای توریستی، اقامت و مجوز کار این دسته از افراد باید هر ده سال یکبار عملیات انگشت نگاری و گرفتن عکس را انجام دهند.تا زمانی که این ده سال تمام نشود فرد ملزم به انجام دوباره انگشت نگاری نیست.اعتبار انگشت نگاری به مدت 10 سال می باشد.

چرا دولت کانادا پروسه احراز هویت و انگشت نگاری را انجام می دهد؟

انگشت نگاری و احراز هویت ابزاری دقیق و قابل اعتماد برای تعیین هویت یک شخص است. بیش از ۷۰ کشور جهان از انگشت نگاری برای برنامه های مهاجرتی خود استفاده می کنند. فرایند انگشت نگاری و احراز هویت به دولت کانادا این امکان را می دهد تا به طور موثر و کارامد هویت فرد را کنترل کند، بررسی درخواست ( پرونده) و ورود مسافران را به عنوان اشخاصی مشروع و قانونی به خاک کانادا تسهیل کند. این کار سبب می شود افرادی که امنیت، ارامش و سلامت شهروندان کانادایی را به خطر می اندازند شناسایی شوند و از ورود آنان به خاک کانادا جلوگیری شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *