موضوع هزینه‌های زندگی در هند از جمله پر تکرار ترین سوالاتی است که متقاضیان می‌پرسند. ما به شرح برخی از آن‌ها می‌پردازیم. به طور کلی هزینه‌ی ماهانه یک فرد در هند حدود ۳۵۰ دلار می‌باشد که در صورت متاهل بودن این فرد هزینه‌ها به ماهی ۶۰۰ دلار می‌رسد.
حمل و نقل عمومی در هند، شامل مترو، قطار، تاکسی، اتوبوس و اتوریکشا می‌باشد. متروی دهلی یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای عبور و مرور در دهلی می‌باشد که هزینه کرایه بلیط‌ها از ۱۳ تا ۳۰ روپیه برآورد شده است.

اتوبوس متداول ‌ترین و ارزان‌ ترین شیوه برای تردد در سطح شهر است. بطورکلی قیمت بلیط اتوبوس در هند معادل ۸ تا ۲۰ روپیه می‌باشد. بیشتر نقاط هند از طریق قطار به دهلی متصل می‌شوند. این شبکه عظیم روزانه تعداد بی‌شماری مسافر را جا به جا می‌کند. مبلغ کرایه ریکشا در هند به ازای هر کیلومتر ۸ تا ۱۴ روپیه است. کرایه تاکسی‌ها معمولا دو برابر اتوریکشا است. از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح، ۲۵ درصد به مبلغ کرایه تاکسی‌ها و اتوریکشا ها اضافه می‌شود.

هزینه‌های تفریح بسته به مکان‌های آن قیمت‌های متفاوتی دارد ولی اکثر مکان‌های دیدنی، موزه‌ها و تفریحات ساحلی آن مابین ۲۰۰ تا ۲۵۰۰ روپیه متغیر است. کشور هند با فرهنگ‌های متنوع، غذاهای سنتی بی‌نظیری دارد. غذاهای خیابانی این کشور را از دست ندهید. بطورکلی میانگین هزینه غذاها در رستوران‌های ارزان، رستوران‌های لوکس و فست‌فودها به ترتیب ۲۰۰ تا ۵۰۰ روپیه، ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ روپیه و ۱۰۰ تا ۴۰۰ روپیه می‌باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *