کانادا کشوری باز و فراگیر است که طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را به مهاجران ارائه می‌دهد. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد جنبه‌های مالی کار در کانادا داشته باشید پیشرفت کار شما آسانتر خواهد بود.

مراحل اداری لازم برای کار در کانادا چیست؟

حتما مجوز کار کانادا را داشته باشید. برای کار در کانادا با وضعیت اقامت موقت یا دائم باید مجوز قانونی داشته باشید. شما باید بر اساس ویزایی که برای شما صادر شده از وضعیت خوبی برخوردار باشید. برای شماره بیمه اجتماعی خود (SIN) اقدام کنید. شماره بیمه شما شخصی و محرمانه است که در دفتر سرویس کانادا صادر می‌شود. یک حساب بانکی کانادایی باز کنید.

برای دسترسی آسان به پول و ساده کردن زندگی روزمره خود پس از مهاجرت به کانادا، باید حساب بانکی کانادایی را در اسرع وقت باز کنید. سپس شما می‌توانید قبل از حرکت وجوه خود را منتقل کنید، به محض ورود به پول خود دسترسی پیدا کنید و هزینه‌های بانکی بسیار کمتری پرداخت کنید. مدارک حرفه‌ای خود را در کانادا معادل سازی کنید. برای مشاغل خاص، دولت کانادا توافق نامه‌های معادل سازی دیپلم را با کشورهای دیگر امضا کرده است. اگر چنین توافقی در مورد شما اعمال می‌شود، باید دارای یک گواهی باشید که نشان دهد شما در استانی که قصد کار در آن را دارید صلاحیت دارید.

اگر به عنوان یک کارگر ماهر در حال مهاجرت هستید، به ارزیابی اعتبارنامه تحصیلی (ECA) نیاز دارید. بودجه کافی داشته باشید. اگر متقاضی مهاجرت به عنوان کارگر ماهر هستید (Express Entry)، دولت فدرال از شما می‌خواهد مدارک مالی خود را به دفتر ویزای کانادا ارائه دهید.

حقوق من چگونه محاسبه می‌شود و چرا به فیش حقوقی نیاز دارم؟

کارفرمای آینده شما باید قرار دادی را در اختیار شما قرار دهد که در آن مقدار حقوق شما به صورت ساعتی و یا به عنوان حقوق سالانه ثابت پرداخت شود. به طور کلی، کانادایی‌ها بین ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. هنگامی که به دنبال کار هستید، علاوه بر حقوق و مزد، مزایای آن را نیز در نظر داشته باشید. برنامه‌های بازنشستگی، بیمه دارویی گروهی و تجویز شده، زمان تعطیلات و غیره.

حداقل دستمزد در کانادا چقدر است؟

حداقل دستمزد بسته به استان متفاوت است. اما قانون در همه جا یکسان است. یک کارفرما نمی‌تواند شغلی را پیشنهاد کند که کمتر از حداقل دستمزد استان شما را بپردازد و شما نمی‌توانید چنین پیشنهادی را بپذیرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *