حتما در فیلم‌ها سبک زندگی فراسنوی‌ها را دیده‌اید اما همیشه مرزی میان واقعیت و فیلم می‌باشد. اگر تجربه زندگی در فرانسه را ندارید، ما در اینجا شما را با آن آشنا می‌کنیم.

تعادل میان کار و زندگی در فرانسه

میانگین ساعت کاری در فرانسه ۳۵ ساعت در هفته می‌باشد. فرانسوی‌ها بیشترین استفاده را از تایم‌های آف یا همان زمان استراحت خود می‌کنند با برنامه ریزی درست به بهترین شکل از آن استفاده می‌کنند. در فراسنه می‌توانید ۵ هفته مرخصی سالانه و ۱۳ روز تعطیلات عمومی داشته باشید. در مقایسه با بسیاری از کشورها، فرانسوی‌ها به صورت میانگین کمتر از بقیه کار می‌کنند.

معافیت مالیاتی

حدود ۳۰ درصد مالیت به صندوق رفاه اجتماعی می‌رسد. قوانین مالیاتی برای افراد خارجی به گونه‌ای است که اگر فرد کمتر از ۱۸۳ روز در پاریس زندگی کنند و حقوق خود را از کشور دیگری بگیرد، تنها یک بار مالیات پرداخت خواهد کرد.

حمل و نقل ارزان

سیستم حمل و نقل در فرانسه گسترده است و باعث صرفه جویی در زمان و مصرف بنزین می‌شود. اگر در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون، نیس و … زندگی می‌کنید با مترو، اتوبوس و یا سیستم ریلی حومه شهری به راحتی و با هزینه ای حدود ۱.۹۰ یورو به مکان مورد نظر می‌رسید.

فشن و مد فرانسه

در فرانسه به خصوص پاریس، مد و فشن حرف اول را می‌زنند و بزرگترین برندها مثل شنل در پاریس قرار دارند. در شهر سینت مارتین می‌توانید برندهای جدید را ببینید.

فرانسه کشوری خوشمزه

اگر عاشق غذا هستید، فرانسه مقصد شماست. عشق فراسنوی‌ها به غذا بی پایان است و بهترین راه آشنایی با فرهنگ مردم آن، غذاست. بیش از ۳۵۰ مدل پنیر در فرانسه وجود دارد.

کمک‌های دولت فرانسه

دولت فرانسه خدمات بهداشتی و آموزشی رایگان به کودکان ارائه می‌دهد. اگر والدینی بیشتر از یک فرزند داشته باشند از طرف دولت کمک هزینه دریافت می‌کنند و مادرها تا ۱۶ هفته از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند. پدرها نیز می‌توانند ۱۱ روز مرخصی با حقوق دریافت کنند و از مزایای ویژه‌ای برخوردار شوند.
مردم فرانسه: فرانسوی‌ها مردمی اهل هنر، روشن فکر و مهربانی هستند که بسیار به شعار (زندگی در لحظه) معتقد هستند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *