گام اول: شرایط را بشناسید.
برای یک درخواست تحصیلی موفق در دانشگاه های کانادا، باید گزینه های واجد شرایط بودن و به خوبی از دوره‌های تحصیلی ارائه شده آنها اطلاع داشته باشید. همچنین داوطلبان باید قوانین و مقررات قابل اعمال در مورد روند درخواست مجوز تحصیل را به دقت بررسی کنند و از تاریخ شروع و پایان ثبت نام ها اطلاع داشته باشند.
در بهترین حالت، باید از یک سال قبل برنامه‌ریزی برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا را شروع کنید. شرایط مورد نیاز معمول برای تمامی ‌دانشگاه‌ها عبارت اند از پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مدارک تمکن مالی. ممکن است هر دانشگاه شرایط به خصوص خود را داشته باشد.

گام دوم: رشته و دانشگاه خود را انتخاب کنید.
اولین قدم در راه انتخاب یک مرکز آموزشی ‌این است که اطمینان حاصل کنید در لیست مراکز آموزشی تعیین شده برای پذیرش دانشجوهای خارجی قرار دارد حتما لیست دانشگاه‌های معتبر کانادایی از دید وزارت علوم و بهداشت ایران را بررسی کرده تا در هنگام بازگشت به کشور، به مشکل برنخورید. بهتر است دانشگاه هایی را انتخاب کنید که میزان پذیرش بالایی دارند.
گام سوم: آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی دهید.
برای تحصیل در کانادا باید ثابت کنید که دانش کافی زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارید. بسته به مقطع و رشته تحصیلی مورد تقاضای خود، نمره زبانی که باید ارائه دهید متفاوت میباشد. برای زبان فرانسوی هم می‌توانید از میان آزمون‌های DALF، DELF یا TCF انتخاب نمایید. با ‌این حال آزمون TEF انتخاب رایج‌تری است.
گام چهارم: فرستادن درخواست به دانشگاه
درخواست دادن به چندین دانشگاه قطعا میتواند بهتر باشد. اما باید ‌این را هم به یاد داشته باشید که در کانادا، هر درخواست، هزینه 100 تا 250 دلاری به همراه خواهد داشت. پس بهتر است برای دانشگاه هایی درخواست دهید که شانس پذیرش بیشتری دارید. سپس باید منتظر بمانید تا نتیجه پذیرش خود را دریافت کنید.

گام پنجم: درخواست مجوز تحصیل یا Study Permit
بعد از دریافت پذیرش از یک دانشگاه، وقت درخواست صدور مجوز تحصیلی در کاناداست. می‌توانید به صورت آنلاین درخواست دهید یا از طریق مرکز درخواست صدور ویزا در محل زندگی خود اقدام کنید که در ایران همچین مرکزی برای کانادا وجود ندارد. اگر به یک مرکز آموزشی در کبک درخواست داده‌اید، علاوه بر نامه پذیرش، یک نامه پذیرش از استان کبک (CAQ) نیز دریافت خواهید کرد.

گام ششم: اخذ ویزا و تعیین زمان سفر
بعد از آنکه تمامی مراحل قبلی به صورت کامل انجام شد، نوبت اخذ ویزا و تهیه بلیط است. پیشنهاد میشود که ابتدا از اخذ ویزای خود اطمینان کسب نمایید و سپس برای رزرو بلیط هواپیما کانادا اقدام نمایید.

گام هفتم: زمان تحصیل
مامور مهاجرت در فرودگاه، مجوز و دیگر مدارک شما را قبل از ورود به کانادا بررسی خواهد کرد.‌ این آخرین مرحله اداری از این پروسه است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *