اگر متقاضی تحصیل در کانادا هستید قطعا متوجه شده‌اید که عناوین تحصیلی متفاوتی در کانادا وجود دارند و ممکن است گیج کننده به نظر بیایند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بعضی از این مقاطع بپردازیم.

دوره کالج در کانادا: دوره‌های کالج دوره‌هایی قبل از دانشگاه هستند که بر روی مهارت‌های کاربردی تمرکز دارند و پذیرش در آن‌ها ساده تر از دانشگاه است اما اخذ ویزای تحصیلی کانادا با دوره‌های کالج دارای ریسک می‌باشد.

لیسانس در کانادا:
دوره کارشناسی پس از ۱۲ سال تحصیل مدرسه آغاز می‌شود و ۴ سال طول می‌کشد و در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

دوره پری مستر:
این دوره مخصوص افرادی است که قصد وورود به دوره کارشناسی ارشد را دارند اما از نظر درسی یا سطح زبانی آمادگی کافی را ندارند. برای مثال برای ورود به بعضی رشته‌ها نیاز به داشتن مدرک GRE خواهید داشت، و در صورت نبود این مدرک می‌توانید در دوره‌های پری مستر شرکت کنید تا بدون این مدرک پذیرفته شوید.

فوق لیسانس در کانادا:
دوره کارشناسی ارشد در کانادا حدود ۲ سال طول می‌کشد و دانشجو باید با کمک استاد راهنمای خود بر روی موضوعی تحقیق کند و پایان نامه ارائه دهد. شانس اخذ ویزا برای دوره‌های مستر در کانادا بالاتر از کارشناسی می‌باشد.

دکتری در کانادا:
این دوره حدودا ۳ الی ۵ سال طول می‌کشد و همراه با انجام پروژه می‌باشد. امکان اخذ فاند و بورسیه تحصیلی کانادا در این مقطع زیاد است که ممکن است به صورت فول فاند یا بورسیه کمک هزینه‌های زندگی باشد.

دوره دیپلمای عالی:
اگر مدرک کارشناسی دارید اما در دوره ارشد تمایلی به انجام پایان نامه ندارید می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید که متشکل از ۳۰ واحد درسی و منجر به اخذ مدرک دیپلم عالی می‌شوند.

دوره پست بک در کانادا:
متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی هستند می‌توانند وارد این دوره‌ها شوند تا مهارت زبان انگلیسی و کاری خود را ارتقا دهند. این دوره شانس شما را برای استخدام بیشتر می‌کند.

دوره دیپلما:
بعد از گذراندن ۳۰ واحد در کالج یا دانشگاه می‌توانید این مدرک را دریافت کنید. طول این دوره معمولا ۲ سال است.

دوره سرتیفیکیت در کانادا:
اگر ۳۰ واحد در کالج یا دانشگاه بگذرانید می‌توانید مدرک این دوره را اخذ کنید. دانشجویان بین‌المللی با ثبت نام در این دوره‌ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *