خرید اولین خانه در کانادا قسمت مهمی از مهاجرت می‌باشد. وضعیت شما به عنوان یک تازه وارد عملا فرقی در روند خرید یک ملک ندارد. از انجایی که اصطلاحات درباره رهن و خرید خانه در هر کشور متفاوت است، بهتر است اول با اصطلاحات ضروری آن آشنا شویم.

وام مسکن

در کانادا خرید خانه بدون پیش پرداخت امکان پذیر نیست. رهن اصطلاحا عرفی است که پیش پرداخت معادل ۲۰٪ یا بیشتر از قیمت خرید ملک داشته باشد.

استهلاک

استهلاک تعدا سال‌هایی است که به شما وام رهن تعلق می‌گیرد. استهلاک معمولا ۲۵ سال، گاها کمتر است و به طور کلی هر یک به پنج دوره پنج ساله تقسیم می‌شود.

نرخ بهره

می‌توانید بین نرخ ثابت و نرخ متغیر یکی را انتخاب کنید. نرخ بهره ثابت برای کل مدت ثابت است. آنها اغلب بالاتر هستند زیرا خطر کمتری دارند. اگرچه نرخ متغیر گاهی اوقات از مزیت بیشتری برخوردار است؛ اما از آنجایی که با تغییر در اقتصاد نوسان می‌کند، می‌تواند بالاتر از نرخ ثابت نیز باشد.

آیا شما معیار خرید ملک را دارید؟

شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پیش پرداخت دارید و هنگام بررسی پرونده خود تا حداقل سه ماه بودجه دارید. حتی اگر این پول از خارج از کشور آمده باشد، شما باید آن را در اختیار داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که وجوه از کجا تأمین شده‌اند. شما باید یک حساب بانکی و سوابق اعتباری (گردش حساب) خوب داشته باشید.

درخواست پیش تایید وام

پیش تأیید وام می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا روند کار را به سه روش برای شما آسان می‌کند؛ پیش تایید وام تعیین می‌کند چه مقدار می‌توانید برای رهن وام بگیرید، به شما قدرت چانه زنی بیشتری با فروشنده می‌دهد و نرخ بهره وام شما را به مدت ۶۰ تا ۱۲۰ روز قفل می‌کند.

قیمت دلالان املاک و مستغلات در کانادا

کارگزاران املاک و مستغلات از طریق کارمزدی که قبل از فروش ملک مذاکره می‌شود، پرداخت می‌شوند. این غالبا درصدی از میزان فروش است که معمولا بین ۲ تا ۶ درصد است. فروشنده به کارگزار پول می‌دهد. با این حال، توجه داشته باشید که پرداخت هزینه‌های مربوط به بازرسی املاک و همچنین هزینه‌های حقوقی معمولا به عهده خریدار است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *