روشی برای اخذ ویزای کانادا می‌باشد و به افرادی که ۱۸ سال به بالا هستند این فرصت داده می‌شود که  همسر، فرزندان، پدر و مادر و افراد واجد شرایط این زیر مجموعه را تحت حمایت خود به کانادا ببرند و اقامت دائم آن‌ها را اخذ نمایند. این افراد می‌توانند در کانادا زندگی، تحصیل و کار کنند و فرد اسپانسر کننده با امضای قرارداد متعهد به تامین هزینه‌های خوراک و پوشاک و مسکن فرد اسپانسر شونده در مدت زمان مشخص می‌باشد. در بخشی از این تعهدنامه شخص تضمین می‌کند که فرد اسپانسر شونده از دولت کانادا درخواست کمک هزینه زندگی نخواهد کرد و اگر این کار را کند، ملزم به عودت آن به دولت خواهد بود. دولت کانادا به شدت متعهد است تا خانواده‌ها را تا حد امکان در کنار هم نگه دارد، به همین دلیل درخواست‌های ادغام خانواده توسط دفاتر مهاجرت در اولویت قرار دارد. فرد اسپانسر کننده باید در هنگام درخواست شرایط زیر را داشته باشد: در  هنگام ارسال مدارک باید شهروند قانونی (دارای پاسپورت کانادا) یا مقیم (دارای کارت PR کانادا) باشد. بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد، زندانی نبوده، ورشکسته نباشد، مرتکب جرم سنگین نشده باشد و همچنین نامه اخراج از کانادا دریافت نکرده باشد.


همسر یا شریک زندگی
برنامه اسپانسرشیپ همسر یا شریک زندگی، زیر مجموعه‌ای از گروه مهاجرت طبقه خانواده است. این برنامه به افراد مقیم و یا سیتیزن کانادا اجازه می‌دهد که همسر یا شریک زندگی خود را بدون در نظر نگرفتن محل زندگی فعلی‌شان به کانادا بیاورند و هدف آن متحد کردن کانون خانواده می‌باشد.
در این مورد، IRCC متعهد می‌شود که در اسرع وقت ویزا صادر کند و پردازش درخواست‌های ارسالی را تا ۱۲ ماه انجام دهد. شریک زندگی در اینجا به موقعیتی گفته می‌شود که طرفین روابط وابسته دو طرفه داشته و این رابطه حداقل یک سال ادامه داشته است و طرفین تعهد کامل مانند ازدواج به هم دارند و از  طریق نشان دادن موارد مشترک مانند حساب‌های بانکی و یا مالکیت مشترک می‌توانند آن را اثبات کنند.

فرد اسپانسر کننده تا ۳ سال پس از اخذ ویزای اقامت دائم از نظر مالی متعهد به ساپورت فرد اسپانسر شونده می‌باشد و فرد اسپانسر کننده پس از اسپانسر کردن همسر خود تا ۵ سال از اسپانسر کردن همسر دیگر (در صورت جدا شدن) منع می‌باشد. در صورتی که فرد  در کانادا ازدواج کرده است  باید مدرک معتبر آن Marriage Certificate را داشته باشد و  اگر خارج از کانادا ازدواج کرده است؛ باید نشان دهد که نوع ازدواجش در کشوری که ازدواج کرده است قانونی و مورد تایید آن کشور بوده است و  اگر در سفارت یا کنسولگری کشوری ازدواج کرده، باید این ازدواج طبق قوانین کشور آن کنسولگری یا سفارت قانونی باشد.

فرزندان وابسته
برای فرزندان به مدت ۱۰ سال پس از اخذ اقامت دائم فرد اسپانسر شونده تعهد مالی لازم است و یا اینکه تا وقتی آنها ۲۵ ساله شوند و باید واجد شرایط یکی از موارد زیر باشد:

  • کمتر از ۱۹ سال سن داشته  و مجرد باشد.
  • تا قبل از سن ۱۹ سالگی مشغول به تحصیل تمام وقت بوده و از نظر مالی وابسته به پدر و مادر خویش بوده است
  • بیش از ۱۹ سال سن دارد و قبل از ۱۹ سالگی ازدواج کرده و در زمان ازدواج نیز وابسته به خانواده بوده است
  • به علت مشکلات جسمی روحی نمی‌تواند هزینه‌های زندگی خود را تامین کند

اسپانسر والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ
در حال حاضر برای اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدر بزرگ و مادربزرگ، متقاضی باید در سیستم انتظار ثبت نام کند و منتظر شود تا دعوتنامه اقدام را از طرف اداره مهاجرت دریافت نماید. در صورت دریافت دعوتنامه ۹۰ روز مهلت خواهد داشت که پرونده کامل اسپانسرشیپ را ارسال کند. در صورتی که در سال جاری اقدام نکند نامه‌ای دریافت می‌کند که از آنها درخواست می‌شود تمایل خود را برای اسپانسر کردن والدین خود در سال بعد اعلام کند تا پرونده‌اش فعال باقی بماند. اسپانسر کننده باید فرزند و یا نوه فرد اسپانسر شونده باشد، بالای ۱۸ سال داشته باشد، به صورت مکتوب تعهد ساپورت مالی آنها را به مدت ۲۰ سال بدهد و در  صورت نیاز داشتن آنها به کمک هزینه مسئول باشد.
افرادی که به دولت بدهی دارند، افرادی که از دولت کمک هزینه (ولفر)‌ می‌گیرند و ناتوان جسمی نمی‌باشند، افرادی که بر علیه یکی از اقوام درجه یک خود جرم جدی را مرتکب شده باشند در زندان باشند یا حکم تعقیب علیه آن ها صادر شده باشد. حداقل درآمد لازم برای اسپانسرشیپ شدن را نداشته باشند نمی‌توانند درخواست ارائه دهند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *