آلمان یکی از کشورهای محبوب اروپایی برای مهاجرت است. این کشور صنعتی با داشتن بازار کار گسترده مقصد ایده‌الی برای افراد بسیاری خواهد بود و هر ساله تعداد زیادی متخصص و کارشناس از سوی این کشور پذیرفته و اجاره کار یا تحصیل پیدا می‌کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان یا اجازه ادامه تحصیل در این کشور نیاز به تاییدیه آنابین آلمان خواهید داشت. آنابین یکی از بخش‌های نظام آموزشی آلمان یا KMK است. در اینجا می‌توانید اخذ تاییدیه از سایت آنابین و راهنمای استفاده از سایت آنابین را بصورت تصویری مشاهده کنید. گام به گام مراحل را دنبال کنید و به راحتی تاییدیه آنابین را دریافت نمایید.

چنانچه می‌خواهید برای مهاجرت به آلمان، در خصوص تاییدیه آنابین و زاب آلمان اطلاعات کامل‌تری بدست آورید پیشنهاد می‌کنیم پیش از مشاهده راهنمای تصویری، مقاله تاییدیه آنابین و زاب آلمان را بخوانید.

مراحل اخذ تاییدیه آنابین در سایت آنابین آلمان

1- وارد سایت آنابین به نشانی (anabin.kmk.org/anabin.html) شوید.

اخذ تاییدیه از سایت آنابین

2- پس از ورود به سایت خواهید دید که سایت آنابین به زبان آلمانی است. به محض باز شدن سایت پنجره تغییر زبان برای شما نمایش داده خواهد شد(در صورت استفاده از مرورگر کروم). اگر به زبان آلمانی تسلط ندارید می‌توانید با انتخاب زبان انگلیسی سایت را با این زبان بررسی کنید.

آنابین

3- پس از انگلیسی شدن سایت، شما می‌توانید از گزینه‌های سمت چپ، مدارک دانشگاهی و رشته خود را بررسی کنید. با انتخاب گزینه اول (college degree یا Hochschulabschlüsse) دانشگاه یا رشته مورد نظرتان را پیدا کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید با انتخاب گزینه college degree (شماره 1) می‌توانید از اولین تب (info) اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس در تب دوم (شماره 2)، ابتدا کشور خود را انتخاب نمایید. (شماره 3).

ارزیابی مدرک تحصیلی در آنابین

4- با انتخاب دکمه 3 لیست کشورها برای شما باز خواهد شد و می‌توانید کشور ایران را یافته و انتخاب کنید سپس دکمه confirm country selection را انتخاب کرده تا دانشگاه‌ها ورشته‌های مربوط در ایران نمایش داده شوند.

5- همانطور که در تصویر بعدی مشاهده می‌کنید، پس از انتخاب کشور در قسمت سمت راست لوکیشن شما ایران درج شده است.

شما می‌توانید با انتخاب مقطع تحصیلی و یا انتخاب رشته تحصیلی، از اعتبار رشته یا مقطع خود در کشور آلمان آگاه شوید. در صورتی که رشته یا مقطع شما نیاز به تطبیق یا گذراندن دوره‌ای در آلمان داشته باشد از این قسمت می‌توانید این مورد و دیگر موارد را بررسی و پرینت نمایید.

برای این منظور با باز کردن فیلد اول می‌توانید مقطع تحصیلی‌تان را انتخاب کرده و با باز کردن فیلد دوم، رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

از دو فیلد بعدی نیز می‌توانید برای جستجوی مقطع یا جستجوی رشته تحصیلی خود استفاده کنید.

6- پس از انتخاب این دو مورد یا جستجوی آنها، لیست مقطع و رشته‌های تحصیلی انتخابی و مرتبط را مشاهده خواهید کرد. اگر رشته خود را در لیست مشاهده کرده‌اید با زدن دکمه + می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص اعتبار رشته خود در کشور آلمان به دست آورید.

دانشگاه‌های مورد تایید آلمان

7- با زدن دکمه پنجره‌ای ماننده تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود که اطلاعات مربوط به رشته خود را می‌توانید در آن مطالعه نمایید.

دانشگاه‌های مورد تایید آنابین

جستجوی نام دانشگاه‌های مورد تایید آنابین آلمان

1- در سایت آنابین قسمت دیگری برای جستجوی واحد آموزشی قرار داده شده است که برای این منظور می‌توانید از میان گزینه‌های سمت راست institutions ( یا Institutionen به زبان آلمانی) را انتخاب نمایید (شماره 1). پس از انتخاب این گزینه در تب اول یا info اطلاعات لازم را مطالعه کرده و برای جستجوی دانشگاه به تب دوم یا seek بروید.

2- توجه داشته باشید که نام کشور خود را در این قسمت وارد کرده باشید.(شماره 2)

3- نام شهری که در آن تحصیل کرده‌اید را از لیست باز شده انتخاب کنید. (شماره 3)

4- نوع واحد آموزشی (مدرسه، مرکز تحقیقاتی، دانشگاه آزاد اسلامی و…) خود را انتخاب کنید. (شماره 4)

همانطور که در شماره 5 آموزشی تصویری نیز ذکر شده می‌توانید نام واحد آموزشی مورد نظرتان را در دو فیلد مشخص شده تایپ کرده تا جستجو بر اساس نام مورد نظر انجام شود.

5- با انتخاب دانشگاه یا واحد آموزشی، نتایج جستجو ظاهر خواهد شد و شما می‌توانید نام موسسه آموزشی که در آن تحصیل کرده‌اید را در صورت وجود، مشاهده کنید. در صورت مشاهده نام دانشگاه بر روی دکمه + کلیک کرده تا اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه و اعتبار آن در سیستم آموزشی آلمان را مشاهده و دریافت نمایید.

با زدن دکمه، پنجره‌ای همانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که اطلاعات مربوط به واحد تحصیلی خود و وضعیت آن در سایت آنابین درج شده است. می‌توانید اطلاعات واحد تحصیلی خود را پرینت گرفته تا در مدارک سفارت قرار دهید.

اخذ تاییدیه از سایت آنابین آلمان

با دنبال کردن و انجام مراحل بالا می‌توانید مدارک تحصیلی، مقطع یا دانشگاه خود را در سایت آنابین جستجو کنید. اگر دانشگاه یا رشته شما در وضعیت +H قرار داشت یعنی دانشگاه و مدارک شما مورد تاییدیه سازمان آموزشی آلمان نیز بوده و شما می‌توانید اجازه تحصیل در این کشور را داشته باشید. در صورتی که دانشگاه و رشته خود را در سایت آنابین نیافتید بایست برای ارسال مدارک تحصیلی به زاب آلمان اقدام نمایید.

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ راهنمای تصویری اخذ تاییدیه از سایت آنابین

  1. بهزاد گفت:

    سلام موسسه اموزش عالی طبری بابل که مدرک کارشناسی گرفتم در وضعیت h+/- هست برای معادلسازی و ارسال به زاب بنظر شما تایید میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *